• AZ heeft het programma voor de voorbereiding op het nieuwe seizoen bekendgemaakt en uiteraard mag voetbalvereniging Dirkshorn niet ontbreken als speellocatie. Sterker nog: de Alkmaarders spelen op zaterdag 2 juli de eerste wedstrijd van de oefencampagne in Dirkshorn tegen PEC Zwolle.

Dirkshorn is al jaren een van de gastheren van AZ in de voorbereiding op het nieuwe seizoen. Zodoende staan er ieder jaar de nodige bekenden op en rond het veld. Wie herinnert zich niet de aanwezigheid van voetbalgrootheden John van ’t Schip, Ruud Gullit en Aaron Winter die zich vorig jaar langs de lijn lieten vastleggen door clubfotograaf Susan de Geus-Duineveld?

Op het veld viel met name Sam Beukema op, die als nieuweling direct de nodige doelpunten meepakte tijdens de bezoekjes die AZ aan Dirkshorn bracht. Dit seizoen wordt onder meer het officieuze debuut van zomeraanwinst Mees de Wit verwacht. De verdediger werd nota bene overgenomen van de aanstaande tegenstander PEC Zwolle.

De voorbereidingen op de komst van Pascal Jansen en zijn selectie zijn alweer een aantal weken in volle gang. Er wordt door de vrijwilligers hard gewerkt om het AZ zo goed mogelijk naar de zin te maken. Daarbij mag de aandacht voor de zo gewaardeerde grasmat niet ontbreken. Dit jaar wordt voor het eerst een nieuw besproeiingssysteem in gebruik genomen, waarbij het niet meer nodig is de ouderwetse slangen in de rust volledig uit te rollen.

Dirkshorn verheugt zich enorm op de komst van AZ. Er zijn weer een hoop sponsoren bereid gevonden en zoals ieder jaar wordt ook de landelijke pers langs de lijn verwacht. Er kan op zaterdag 2 juli opnieuw een waar voetbalfeest losbarsten, waarbij de derde helft uiteraard niet wordt vergeten. U komt toch ook?

Heb je een vraag of wil je een plek op de tribune reserveren? Stuur dan een mailtje naar sponsorcommissie@vvdirkshorn.nl