• In juli heeft topclub AZ al twee oefenwedstrijden gespeeld op het mooiste veld van Noord-Holland; en dat is inderdaad in Dirkshorn.

Op zaterdag 3 juli speelde de eredivisionist tegen het naar de Eredivisie gepromoveerde NEC uit Nijmegen. Het veld was weer optimaal geprepareerd en ook alle andere randvoorwaarden waren weer uitstekend voor elkaar. Onder toeziend oog van vijfhonderd toeschouwers werd deze wedstrijd met 4-1 gewonnen door de club uit Alkmaar.

Een week later werd er geoefend tegen de topploeg uit België, namelijk Anderlecht. Dit team wordt getraind door voormalig Manchester City-sterspeler Vincent Kompany. Ook voormalig AZ-speler Wesley Hoedt speelde mee. Verder nog veel beroemde (ex)-spelers rondom het veld in de hoedanigheid als scout, makelaar, bondscoach enz. Mooi om te zien dat zulke sterren zich prima thuis voelen in Dirkshorn.

De geblesseerde Boadu en Stengs plus de net aangetrokken spits Pavlidis bleven aan de kant en zagen dat beide ploegen er een mooie wedstrijd van maakten met een 1-1 eindstand.

Na afloop bleven enkele spelers en een deel van de trainersstaf nog nazitten. Helaas was het een besloten wedstrijd, dus weinig publiek, maar er volgt nog een kans om AZ te zien. Woensdag 28 juli om 16:00 ’s middags tegen OFI Kreta uit Griekenland. Dit team heeft ook enkele Nederlandse spelers binnen de gelederen, maar in deze transferperiode kan het zomaar anders zijn.