• Afgelopen weekend startte bij de mooiste voetbalvereniging van de Noordkop het voetbalseizoen van Dirkshorn JO9. Een blik jong talent dat ervaring op doet voor het grote werk. Het seizoen is weer begonnen. Spelers en publiek komen langzaam uit het zwarte gat dat zomerstop heet.

We hebben het elftal bij elkaar kunnen houden en de technische staf weten uit te breiden met een nieuwe top trainer. Het Dirkshornse publiek kan eindelijk weer genieten van de rentree van Duuk als volwaardig veldspeler, de tackles van Milan Beukers, de spitsengoals van Demi, de hakjes van Sem Numan, de slidings van Jesse, de rushes van Sem de Geus, de afstandsschoten van Milan Klaver, de voorzetten van Boaz, de assists van Ellen en de meedogenloze body checks van Mick.

We begonnen de wedstrijd ijzersterk en zetten de tegenstander ogenblikkelijk onder druk. De eerste goal liet dan ook niet lang op zich wachten. Door een klein foutje achterin kwam Hollandia T al snel gelijk. Daarna drukte we door en gingen met 5 – 1 rusten.

De tweede helft verliep hetzelfde. Het was eenrichtingsverkeer en door goed combinatiespel creëerden we de ene na de andere kans. Doordat het vizier zo kort na de vakantie nog niet helemaal op scherp stond bleef het slechts bij 8 – 1.

De hand van de nieuwe trainer Jeroen was direct te zien!