• Dirkshorn - Sint Boys (3-1) door de ogen van... Mike van der Hoek

22 nov 2022
  • Waar deze derby voorheen nog veel toeschouwers trok, was het nu door het koude weer en de regenvoorspellingen redelijk rustig op het sportpark. De toeschouwers die wel aanwezig waren, werden vooral in de eerste helft getrakteerd op prima voetbal van beide teams.

Deze derby werd de laatste jaren meestal door Sint Boys gewonnen op basis van wilskracht en stevig voetbal waar Dirkshorn niet tegen opgewassen was. De tijden zijn echter veranderd, want Sint Boys speelt nu verzorgd voetbal en Dirkshorn kan daar beter in mee.

Het eerste half uur had de thuisclub het nog moeilijk en had Sint Boys een veldoverwicht. Het resulteerde nog niet in grote kansen, maar het spel speelde zich voornamelijk op de helft van Dirkshorn af. Met wat opbouwende opmerkingen werden de spelers scherper, maar Dirkshorn wist in het eerste half uur slechts één afstandsschot te produceren. Dat een gemakkelijke prooi voor de keeper was.

Keeper Rick was al aardig druk met het onderscheppen van vele voorzetten en terugspeelballen, maar aan het einde van dat half uur moest hij nog een fantastische redding maken op een schot van dichtbij. Met een zeer knappe reflex tikte hij de bal net naast het doel en dat was de ommekeer in de wedstrijd.

In een tijdsbestek van 10 minuten wist Dirkshorn daarna de wedstrijd naar zich toe te trekken toen uitblinker Tyrone met een prachtige schuiver in de verre hoek schoot: 1-0. Daarna leverde hij een prima voorzet af waarna spits Jessey Konings van dichtbij kon scoren en daarna wist Tyrone uit een scrimmage de 3-0 te maken. Wat een luxe zo vlak voor de rust.

Na de rust begon het te regenen, maar gelukkig bleven de plensbuien nog even uitgesteld. Het wedstrijdbeeld was dat beide teams aan elkaar gewaagd waren, maar Dirkshorn hield Sint Boys lang in leven door een paar mooie kansen niet goed uit te spelen. Het combinatievoetbal wat in het team komt, werd nu te ver doorgevoerd waardoor het geen doelpunten opleverde. En 5 minuten voor tijd kwam Sint Boys nog op 3-1, verder liet Dirkshorn het niet komen.

Een mooie overwinning die een stabiele positie in de middenmoot opleverde. Tot de winterstop nog 3 wedstrijden en als deze vorm zich voortzet, dan kunnen dat zomaar nog minimaal 6 punten opleveren.