NIX18

We zien doordeweeks en in het weekend gelukkig veel plezier en gezelligheid bij voetbalvereniging Dirkshorn! Dat juichen we uiteraard van harte toe, toch vinden wij het als bestuur ook een goed moment om ons alcoholbeleid weer eens onder de aandacht te brengen.

Voetbalvereniging Dirkshorn steunt uiteraard de NIX18-campagne. De NIX18-campagne is een initiatief van het ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport in samenwerking met een groot aantal partners. Per 1 januari 2014 mag aan jongeren onder de 18 geen alcohol of tabak meer worden verkocht. Ook mogen jongeren tot hun 18e geen alcohol bij zich hebben in het openbaar, bijvoorbeeld op straat, in de kroeg, op een station of op een sportcomplex.

In de kantine van voetbalvereniging Dirkshorn zal er door het kantinepersoneel dus GEEN alcohol worden verkocht aan spelers en bezoekers onder de 18 jaar. Bij twijfel kan het kantinepersoneel dan ook om een identiteitsbewijs vragen.

Het handhaven van deze spelregels is een samenspel van ons allemaal! SAMEN maken en houden we het daardoor ook plezierig bij voetbalvereniging Dirkshorn Het bestuur doet hiervoor een beroep op ieders verantwoordelijkheid hierin. Bedankt voor jullie medewerking en begrip!