• Unieke prestatie: zaalvoetballers Dirkshorn kampioen van de Hoofdklasse

29 mei 2022
  • Op vrijdag 27 kon de kroon worden gezet op een mooi seizoen van de zaalvoetballers van Dirkshorn 1. Want die ploeg kon kampioen worden van de SZVV-Hoofdklasse.

Dat de Corona nog steeds zijn invloed had, was gedurende het seizoen te merken. Er werd regelmatig een wedstrijd afgelast en ook niet ingehaald, teams trokken zich terug en noem het maar op. Daardoor speelden teams een verschillend aantal wedstrijden.

Zo kon het gebeuren dat afgelopen dinsdag bleek dat de stand weer was aangepast en dat Dirkshorn 1 eigenlijk al kampioen was. Een vreemde gang van zaken, maar mooi meegenomen. De wedstrijd ging dus eigenlijk nergens meer om, maar gelukkig was de harde kern met 20 supporters aanwezig dus de sfeer zat er lekker in.

Genoeg publiek om spektakel te bieden dus uiteindelijk een mooie 6-6 eindstand met 4 doelpunten van Wilco en 2 van Lex. Beide mannen waren ook de seizoen topscorers met 25 en 19 doelpunten. Na afloop was iedereen dolblij, want zo vaak word je niet kampioen in je carrière en met een taart (cadeau van Enzo en Laura) en bloemen namens het bestuur, was het feest compleet. Oh nee, met na afloop nog lekker bieren in Schagen werd het in stijl afgesloten.

Dit kampioenschap is het resultaat van de opbouw in de laatste jaren. Het team is constanter, ouder, wijzer, minder wispelturig en slimmer geworden. Iedereen staat nu op de goede plaats en doet waar hij goed in is. Zo simpel kan voetbal zijn en zo heb je niet eens een coach nodig om het te begeleiden.

Het hele team gaat door en volgend seizoen blijven ze in dezelfde klasse voetballen want anders word je heel Noord-Holland doorgestuurd. Nu genieten en een lange zomerstop!