• Ook dit vreemde seizoen 2020-2021 is ten einde gekomen. De Corona heeft helaas wederom een forse impact gehad en niets is normaal verlopen. Het bestuur heeft door de Corona veel moeten improviseren op allerlei vlakken zoals competitie, trainingen, financieel, onderhoud, sponsoring enz. Hieronder een kort overzicht van het afgelopen seizoen.

De competitie heeft helaas voor ¾ jaar stil gelegen. Voor zover dat lukte zijn de trainingen wel zoveel mogelijk doorgegaan. En voor de jeugd konden nog onderlinge toernooien worden georganiseerd. Maar het was allemaal 'niet voor het echie'... De Regio Cupwedstrijden voor de senioren zijn ook gestrand, dus al met al weer een zeer teleurstellend verloop van het seizoen.

Veel uitgaven zijn bevroren, maar zonder kantine-inkomsten overleefd geen enkele club. We kunnen echter melden dat de financiële buffer van de club gelukkig redelijk goed was en we dit op kunnen vangen. De club heeft een mooi gebaar naar de leden kunnen doen door een flinke korting te geven op de contributie voor 2021-2022. De (nieuwe) bedragen staan op de site.

De gemeente heeft het trainingsveld helemaal opgeknapt en het ligt er weer als nieuw bij. De nog aan te brengen LED-lampen zullen een gunstig effect hebben op het stroomverbruik. De groenploeg heeft de laatste maand alles op het complex bijgeknipt, gesnoeid en gemaaid.

Het A-veld is ook optimaal geprepareerd omdat AZ ons inmiddels drie keer bezocht heeft. En daar heeft iedereen natuurlijk enorm genoten. Het was vreemd, maar wel heel mooi, om weer publiek aan de kant te zien en mensen in de kantine.

Hoofdsponsor FB Hout heeft het contract met drie jaar verlengd en dat is deze barre tijden fantastisch nieuws. Ze zijn al sponsor sinds 2003 en we zijn er trots op dat dit mooie bedrijf ons blijft ondersteunen.

Op 29 juni bestond de club 90 jaar. Door Corona konden er helaas geen activiteiten en festiviteiten plaatsvinden, maar er is een mooi boek samengesteld over de historie van de club. Het boek is aan velen uitgedeeld en zal vast een plaats krijgen in veel (boeken)kasten.

De start van de trainingen, bekerwedstrijden en competitie zal op de site, Facebook of via mailing bekend worden gemaakt. In de loop van augustus worden veel aanpassingen gedaan, maar uiterlijk half september zal de site helemaal bij zijn. Al hangt dat ook weer af van de informatie vanuit de KNVB.

De huidige publicatie en planning van de KNVB is; de districtscompetities starten met de bekerpoule op 4/5 september. De reguliere competitie begint voor de districtscompetities op 25/26 september. Voor de bekendmaking van de indelingen en nummeringen van categorie B verwijzen we naar de belangrijke data over de start van het seizoen 2021/’22 op de KNVB-website.

Dan nu de zomerstop en daarna de nieuwe competitie 2021-2022. We hopen op een zorgeloos seizoen, want dat hebben we allemaal wel weer eens verdiend. Maar het blijft allemaal nog onzeker. Het aantal teams is redelijk gelijk gebleven, dus dat is een goed teken. Maar er kunnen altijd meer leden bij. Samen sporten is toch het mooiste dat er is! Het is goed voor het lijf en de geest en niet te vergeten de gezelligheid. Dus blijf erbij of meld je aan!

Een mooie zomer gewenst.

Met sportieve groet,